marți, 26 martie 2013

Good Will Hunting



 
Good Will Hunting
      Dacã te-as întreba despre femei, probabil mi-ai însira o listã cu preferinţele tale. Poate cã te-ai şi culcat cu ele de vreo câteva ori. Dar nu poţi sã-mi spui cum e sã te trezeşti dimineaţa lângã o femeie şi sã te simţi cu adevãrat fericit.
Dacã te întreb despre rãzboi, probabil cã-mi vei cita din Shakespeare. "Încã o datã, la luptã, dragi prieteni!"
Dar nu ai fost niciodatã în toiul unui rãzboi. Nu ai ţinut niciodatã capul prietenului tãu în poalã, şi nu te-ai uitat la el cum respirã pentru ultima oarã, cerându-ţi ajutorul.
      Dacã te-aş  întreba despre iubire, probabil mi-ai cita un sonet, dar nu te-ai simţit niciodatã vulnerabil când ai privit o femeie. Nu ai cunoscut pe nimeni care sã te cuprindã în ochii ei şi sã simţi cã Dumnezeu a trimis un înger pe pãmânt doar pentru tine sã te salveze din adâncimea iadului.
şi nu şti cum e sã fii îngerul ei, şi sã o iubeşti pentru totdeauna. Sã lupţi cu orice pentru ea. Sã lupţi cu cancerul. şi nu ştii cum e sã dormi pe un scaun într-o camerã de spital, timp de douã luni, ţinând-o de mânã, pentru cã doctorii au înţeles din privirea ta cã termenul "ore de vizitã" nu ţi se poate aplica. Nu ştii ce înseamnã sã pierzi ceva cu adevãrat.
      Crezi cã pot spune cum a fost viaţa ta, cum te simţi, cine eşti doar pentru cã am citit Oliver Twist?
Asta te reprezintã? Eu unul, nu dau doi bani pe chestiile astea, pentru cã ştii ceva? Tu nu-mi poţi spune nimic ce nu pot citi în vreo carte.
Doar dacã nu vrei sã vorbeşti despre tine, despre cine eşti tu... Atunci voi fi numai ochi şi urechi. Dar tu nu vrei sã faci asta, aşa e? Eşti îngrozit de ceea ce ai putea spune. Acum fata asta e aproape perfectã. Nu vreau sã stric asta. Poate cã şi tu eşti perfect acum.
Poate cã nu vrei sã strici nici asta. Este extraordinar, ştii? Lucruri mãrunte, ca acesta. Da, dar astea sunt lucrurile care îmi lipsesc cel mai mult. Reacţiile alea ciudate pe care doar eu le ştiam. Astea au fãcut din ea soţia mea.
    Doamne, şi ce bunã era cu mine. Îmi ştia toate defectele. Oamenii le numesc imperfecţiuni, dar nu sunt aşa.Asta e partea bunã. şi apoi trebuie sã alegem pe cine lãsãm în lumea noastrã ciudatã. 
        Nu eşti perfect, bãiete. şi, sã nu te mai ţin în suspans:
fata asta pe care ai cunoscut-o, nici ea nu e perfectã. Întrebarea este dacã sunteţi perfecţi unul pentru celãlalt. Asta e toatã chestia.
La asta se rezumã intimitatea. Poate cã ştii totul pe lumea asta, bãiete, dar rãspunsul la aceastã întrebare nu-l afli pânã nu încerci.    Cu siguranţã rãspunsul nu-l vei afla de la un bãtrân ca mine.
Te-ai întrebat vreodatã cum ar fi fost viaţa ta, dacã nu ţi-ai fi cunoscut soţia?
Ce vrei sã spui? Dacã mi-ar fi fost mai bine fãrã ea?
- Nu. Nu am vrut sã spun asta.
- Nu.
- Nu am vrut sã spun asta.
- E în regulã. E o întrebare importantã. Pentru cã în viaţã vei avea momente grele, dar ele te vor ajuta sã vezi partea bunã a lucrurilor,
cea cãreia nu îi dai atenţie. şi nu regreţi cã ai cunoscut-o pe soţia ta? De ce? Din cauza durerii pe care o simt acum? Am regrete, Will, dar nu regret nicio zi pe care am petrecut-o cu ea.
-Si când ai ştiut cã ea este cea menitã ţie?
În 21 octombrie 1975. Da. Atunci a fost jocul şase din Internaţionale, cel mai tare joc din istoria echipei Red Sox. Am dormit cu prietenii mei pe trotuar toatã noaptea ca sã putem cumpãra bilete. În ziua meciului stãteam într-un bar, Şi aşteptam sã înceapã jocul. Şi a intrat o fatã... Nu pot sã cred cã ai avut bilet
la meciul ãsta!
- Ai intrat şi tu în teren?
- Nu, nu am intrat. Nu eram acolo.
- Nu l-ai vãzut pe Pudge Fisk, pentru cã ai stat într-un bar şi ai bãut ceva cu o femeie pe care doar ce-o cunoscusei?
- Da, dar ar fi trebuit sã o vezi. Era nemaipomenitã. Am spus "Îmi pare rãu bãieţi, dar trebuie sã mã vãd cu o fatã" Nu regret cei 18 ani
în care am fost cãsãtorit cu Nancy. Nu regret nici cei şase ani în care nu am mai lucrat, când ea s-a îmbolnãvit. şi nu regret nici ultimii ani în care a fost foarte bolnavã. şi cu siguranţã nu regret câtuşi de puţin cã nu am vãzut meciul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu